Οι εργαζόμενοι σε όλες στις αστικές συγκοινωνίες έχουν ξεκινήσει έναν αγώνα διαρκείας, ενάντια στην προσπάθεια της κυβέρνησης να διαλύσει τις δημόσιες συγκοινωνίες. Η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της στα ΜΜΕ κάθε μέρα ρίχνουν τόνους λάσπης στους εργαζόμενους των αστικών συγκοινωνιών λέγοντας απροκάλυπτα ψέματα. Μιλάνε για υπέρογκους μισθούς, για χρέη των εταιριών για τα οποία υποτίθεται ότι φταίνε και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι και τα οποία πληρώνουμε εμείς. Λένε απλά ψέματα.
Λένε ότι οι συγκοινωνίες είναι ελλειμματικές. Αυτό που κρύβουν είναι ότι σε όλο τον κόσμο οι συγκοινωνίες είναι ελλειμματικές γιατί επιτελούν κοινωνικό έργο και γι’ αυτό παντού επιδοτούνται από το κράτος. Μόνο που στην περίπτωση της Ελλάδας το κράτος αρνείται να δώσει τις επιχορηγήσεις που το ίδιο έχει δεσμευτεί στις αστικές συγκοινωνίες. Αποδίδει μονάχα το 13% των χρημάτων που θα έπρεπε να δώσει. Αντίθετα στις ιδιωτικές συγκοινωνίες (ΟΑΣΘ, αεροπλάνα, καράβια,) αποδίδει το 100% της επιχορήγησης. Αναγκάζει έτσι τους οργανισμούς να δανείζονται από τις τράπεζες με υπέρογκα επιτόκια. Το ίδιο το κράτος χρωστάει από τα διάφορα υπουργεία, πάνω από 500 εκατομ. ευρώ στις αστικές συγκοινωνίες για διάφορα μειωμένα τιμολόγια και ποτέ δεν έχει δώσει πίσω αυτά τα χρήματα. Αντίθετα πριν λίγες βδομάδες, έβαλε το ΔΣ τους ΟΑΣΑ να διαγράψει τα χρέη του κράτους προς τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Έτσι δημιουργείται το έλλειμμα και όχι από τους μισθούς των εργαζόμενων και τα υποτιθέμενα προνόμια τους. Γιατί η αλήθεια είναι ότι μονάχα εξαιτίας των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες αυτές συνεχίζουν να παράγουν το συγκοινωνιακό έργο. Δεν μας λέει η κυβέρνηση ότι εξαιτίας των περικοπών σε προσωπικό, αναγκάζονται οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες να δουλεύουν όλα τα ρεπό τους. Δεν μας λέει η κυβέρνηση ότι στους δρόμους κυκλοφορούν μονάχα 200 τρόλεϊ από τα 360 που υπάρχουν, γιατί δεν υπάρχει προσωπικό να τα δουλέψει.
Μας λένε ότι ο μέσος όρος μισθών ανέρχεται σε 40.772 ευρώ. Όμως, πρόκειται για λαθροχειρία. Από αυτό το ποσό πρέπει κατ’ αρχήν να αφαιρεθεί η ασφαλιστική εισφορά, των εργαζόμενων στα ταμεία τους που φτάνει το 13%. Το ποσό πέφτει θεαματικά στο 35.472 ευρώ. Κατόπιν πρέπει να αφαιρεθεί η φορολογία. Για έναν εργαζόμενο με ένα παιδί αυτό σημαίνει 6.161 ευρώ δηλαδή το ποσό μειώνεται περαιτέρω στα 29.331 (στην πραγματικότητα η φορολογία είναι πολύ μεγαλύτερη). Αν κάνουμε τη διαίρεση καταλήγουμε σε ένα μηνιάτικο 2.093 ευρώ. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται οι υπερωρίες που αναγκάζονται να κάνουν οι οδηγοί, τα νυχτερινά, τα ρεπό που αναγκάζονται να δουλεύουν εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού.
Αλλά και πάλι πρόκειται για μέσο όρο βέβαια, γιατί αθροίζονται μαζί και οι παχυλοί μισθοί των μεγαλοδιευθυντάδων, και των μάνατζερ. Αυτών που με τις επιλογές τους έχουν φέρει τις συγκοινωνίες στο σημείο που είναι σήμερα. Στο ΜΕΤΡΟ για παράδειγμα απολύουν 5 εργαζόμενους που κόστιζαν 150.000 ευρώ το χρόνο, και δίνουν τη δουλειά τους (την επίβλεψη των κήπων) σε ιδιωτική εταιρία που κοστίζει 300.000 ευρώ.
Χρησιμοποιώντας αυτά τα ψέματα και τη λάσπη, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και της τρόικας κάνει πλάτες στους τραπεζίτες και ετοιμάζεται να θυσιάσει τις δημόσιες συγκοινωνίες. Η πολιτική της οδηγεί στην αύξηση του εισιτηρίου και στην διάλυση. Γραμμές και δρομολόγια κλείνουν, ακόμη και το ΜΕΤΡΟ μέσα από τις περικοπές και τις απολύσεις των 280 εκπαιδευμένων δόκιμων εργαζόμενων οδηγείται στην απαξίωση, τις καθυστερήσεις των συρμών. Στρώνουν έτσι το έδαφος για να βγουν μετά κυβέρνηση και επιχειρηματίες να μας πουν ότι η μόνη λύση είναι η ιδιωτικοποίηση. Ο στόχος της κυβέρνησης είναι να δώσει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στους ιδιώτες και να διαλύσει τον συνδικαλισμό σε ένα από τα ισχυρότερα κομμάτια της εργατικής τάξης.
Και δεν είναι μόνο οι συγκοινωνίες. Κάθε τι δημόσιο και κοινωφελές, η κυβέρνηση θέλει να το απαξιώσει για να το πουλήσει στη συνέχεια σε ιδιώτες. Το έκανε με τον ΟΣΕ προσπαθεί να το κάνει με τις αστικές συγκοινωνίες, και θέλει να συνεχίσει με τη ΔΕΗ την ΕΥΔΑΠ και κάθε δημόσια υπηρεσία.
Τώρα είναι η στιγμή στο πλευρό των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες να βρεθούν όλοι οι εργαζόμενοι. Γιατί η διάλυση των αστικών συγκοινωνιών θα σημάνει χτύπημα για όλους. Θα σημάνει αύξηση των εισιτηρίων που θα την πληρώσουμε όλοι μας. Θα σημάνει χειρότερες συγκοινωνίες μέσα από τις περικοπές των δρομολογίων. Θα σημάνει χτύπημα του συνδικαλισμού σε ένα από τα πιο δυνατά κομμάτια των εργαζόμενων για να μπορέσουν στη συνέχεια να χτυπήσουν όλους τους εργαζόμενους.
Γι’ αυτό καλούμε όλους τους εργαζόμενους και τη νεολαία στο συλλαλητήριο ενάντια στην προσπάθεια της κυβέρνησης να διαλύσει τις αστικές συγκοινωνίες την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου στις 6μμ στα Προπύλαια. Για να διαδηλώσουμε μαζί με τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες την πρόθεσή μας να μην αφήσουμε να υπερασπίσουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες και κάθε κοινωνικό αγαθό από τα χέρια της κυβέρνησης της τρόικας και του ΔΝΤ.
Λένε ότι οι συγκοινωνίες είναι ελλειμματικές. Αυτό που κρύβουν είναι ότι σε όλο τον κόσμο οι συγκοινωνίες είναι ελλειμματικές γιατί επιτελούν κοινωνικό έργο και γι’ αυτό παντού επιδοτούνται από το κράτος. Μόνο που στην περίπτωση της Ελλάδας το κράτος αρνείται να δώσει τις επιχορηγήσεις που το ίδιο έχει δεσμευτεί στις αστικές συγκοινωνίες. Αποδίδει μονάχα το 13% των χρημάτων που θα έπρεπε να δώσει. Αντίθετα στις ιδιωτικές συγκοινωνίες (ΟΑΣΘ, αεροπλάνα, καράβια,) αποδίδει το 100% της επιχορήγησης. Αναγκάζει έτσι τους οργανισμούς να δανείζονται από τις τράπεζες με υπέρογκα επιτόκια. Το ίδιο το κράτος χρωστάει από τα διάφορα υπουργεία, πάνω από 500 εκατομ. ευρώ στις αστικές συγκοινωνίες για διάφορα μειωμένα τιμολόγια και ποτέ δεν έχει δώσει πίσω αυτά τα χρήματα. Αντίθετα πριν λίγες βδομάδες, έβαλε το ΔΣ τους ΟΑΣΑ να διαγράψει τα χρέη του κράτους προς τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Έτσι δημιουργείται το έλλειμμα και όχι από τους μισθούς των εργαζόμενων και τα υποτιθέμενα προνόμια τους. Γιατί η αλήθεια είναι ότι μονάχα εξαιτίας των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες αυτές συνεχίζουν να παράγουν το συγκοινωνιακό έργο. Δεν μας λέει η κυβέρνηση ότι εξαιτίας των περικοπών σε προσωπικό, αναγκάζονται οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες να δουλεύουν όλα τα ρεπό τους. Δεν μας λέει η κυβέρνηση ότι στους δρόμους κυκλοφορούν μονάχα 200 τρόλεϊ από τα 360 που υπάρχουν, γιατί δεν υπάρχει προσωπικό να τα δουλέψει.
Μας λένε ότι ο μέσος όρος μισθών ανέρχεται σε 40.772 ευρώ. Όμως, πρόκειται για λαθροχειρία. Από αυτό το ποσό πρέπει κατ’ αρχήν να αφαιρεθεί η ασφαλιστική εισφορά, των εργαζόμενων στα ταμεία τους που φτάνει το 13%. Το ποσό πέφτει θεαματικά στο 35.472 ευρώ. Κατόπιν πρέπει να αφαιρεθεί η φορολογία. Για έναν εργαζόμενο με ένα παιδί αυτό σημαίνει 6.161 ευρώ δηλαδή το ποσό μειώνεται περαιτέρω στα 29.331 (στην πραγματικότητα η φορολογία είναι πολύ μεγαλύτερη). Αν κάνουμε τη διαίρεση καταλήγουμε σε ένα μηνιάτικο 2.093 ευρώ. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται οι υπερωρίες που αναγκάζονται να κάνουν οι οδηγοί, τα νυχτερινά, τα ρεπό που αναγκάζονται να δουλεύουν εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού.
Αλλά και πάλι πρόκειται για μέσο όρο βέβαια, γιατί αθροίζονται μαζί και οι παχυλοί μισθοί των μεγαλοδιευθυντάδων, και των μάνατζερ. Αυτών που με τις επιλογές τους έχουν φέρει τις συγκοινωνίες στο σημείο που είναι σήμερα. Στο ΜΕΤΡΟ για παράδειγμα απολύουν 5 εργαζόμενους που κόστιζαν 150.000 ευρώ το χρόνο, και δίνουν τη δουλειά τους (την επίβλεψη των κήπων) σε ιδιωτική εταιρία που κοστίζει 300.000 ευρώ.
Χρησιμοποιώντας αυτά τα ψέματα και τη λάσπη, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και της τρόικας κάνει πλάτες στους τραπεζίτες και ετοιμάζεται να θυσιάσει τις δημόσιες συγκοινωνίες. Η πολιτική της οδηγεί στην αύξηση του εισιτηρίου και στην διάλυση. Γραμμές και δρομολόγια κλείνουν, ακόμη και το ΜΕΤΡΟ μέσα από τις περικοπές και τις απολύσεις των 280 εκπαιδευμένων δόκιμων εργαζόμενων οδηγείται στην απαξίωση, τις καθυστερήσεις των συρμών. Στρώνουν έτσι το έδαφος για να βγουν μετά κυβέρνηση και επιχειρηματίες να μας πουν ότι η μόνη λύση είναι η ιδιωτικοποίηση. Ο στόχος της κυβέρνησης είναι να δώσει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στους ιδιώτες και να διαλύσει τον συνδικαλισμό σε ένα από τα ισχυρότερα κομμάτια της εργατικής τάξης.
Και δεν είναι μόνο οι συγκοινωνίες. Κάθε τι δημόσιο και κοινωφελές, η κυβέρνηση θέλει να το απαξιώσει για να το πουλήσει στη συνέχεια σε ιδιώτες. Το έκανε με τον ΟΣΕ προσπαθεί να το κάνει με τις αστικές συγκοινωνίες, και θέλει να συνεχίσει με τη ΔΕΗ την ΕΥΔΑΠ και κάθε δημόσια υπηρεσία.
Τώρα είναι η στιγμή στο πλευρό των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες να βρεθούν όλοι οι εργαζόμενοι. Γιατί η διάλυση των αστικών συγκοινωνιών θα σημάνει χτύπημα για όλους. Θα σημάνει αύξηση των εισιτηρίων που θα την πληρώσουμε όλοι μας. Θα σημάνει χειρότερες συγκοινωνίες μέσα από τις περικοπές των δρομολογίων. Θα σημάνει χτύπημα του συνδικαλισμού σε ένα από τα πιο δυνατά κομμάτια των εργαζόμενων για να μπορέσουν στη συνέχεια να χτυπήσουν όλους τους εργαζόμενους.
Γι’ αυτό καλούμε όλους τους εργαζόμενους και τη νεολαία στο συλλαλητήριο ενάντια στην προσπάθεια της κυβέρνησης να διαλύσει τις αστικές συγκοινωνίες την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου στις 6μμ στα Προπύλαια. Για να διαδηλώσουμε μαζί με τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες την πρόθεσή μας να μην αφήσουμε να υπερασπίσουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες και κάθε κοινωνικό αγαθό από τα χέρια της κυβέρνησης της τρόικας και του ΔΝΤ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου